diumenge, 15 de març del 2009

La mimosa i el 8 de març


Quan jo era petita aquest dia el meu pare arribava a casa amb un gran
ram de mimosa per a la mare, en treia una branca que donava a la meva
germana i un branquell per a mi.
M'explicava que era el Dia Internacional de la Dona i el que implicava.

En Itàlia és costum obsequiar a les dones amb la mimosa aquest dia.
La tradició prové de l'any 1946 quan l'Unió Dones Italianes organitzava
el primer 8 de març després de la segona guerra mundial i van escollir
aquesta flor com símbol, floreix en aquest període i no suposa una
despesa excessiva.

Després de la mort del pare mai més ningú em va regalar un branquell
de mimosa.

3 comentaris:

C. Codorniu ha dit...

Quin record més bonic i entranyable!

Sarroca ha dit...

Quina història i tradició més bonica. Ara quan vegi mimoses la recordaré sempre.
Maribel

Raimunda ha dit...

Laura , la teva història és molt entranyable, i la imatge de la mimosa preciosa. Felicitats!
Raimunda